Opnieuw versterking bij RCA met het nieuwe expertcenter Digital hub

Opnieuw versterking bij RCA met het nieuwe expertcenter Digital hub

Exact een jaar geleden maakte RCA haar nieuw management en strategie wereldkundig. Dat 2020 er zo zou gaan uitzien, was zacht uitgedrukt een complete verrassing. Voor ons allemaal. Maar in alle coronacomplexiteit heeft RCA niet stilgezeten. Integendeel. De gloednieuwe Brandstudio én Newsroom waren daar reeds een uitgelezen voorbeeld van. Maar geen twee zonder drie, dàt kon u eerder al lezen. Een déjà lu? Nou, net niet.

De laatste jaren verstevigde het bureau haar fullservice-aanbod, naar de breedte van nationale en internationale klanten, profit, social profit en overheid. Nichespecialisaties zaten reeds in het DNA van het bureau, hence het team van consultants in crisis, strategie en performance marketing, om er maar enkele te noemen.

2020 was hoe dan ook de perfecte kweekvijver en leerschool voor digitale transformatie, creatie en inspiratie. Om die pittige uitdagingen juist van antwoord te kunnen dienen, creëerde RCA, in de schoot van het fullservice agency, de Digital hub: een expertcenter, naast Brandstudio en Newsroom, waarin consultants, designers en developers sàmen met klanten en partners de impact van digitale communicatie versnellen en vergroten.

Het is een expertcenter dat digitale kernexpertises internaliseert en bouwt op en aan een sterk netwerk van gelijkgestemde partners, al dan niet met complementaire services. Een geslaagde mix van technologie en marketingexpertise.

Partner Jente Joris: “Centraal in de werking van de digital hub: geen muren, zowel binnen het team als in de samenwerking met partners. Zo geven we onze klanten én hun klanten de frictieloze ervaringen die ze elke dag verwachten, met bottomline winst als resultaat.“

De digital hub vertrok niet van een wit RCA-blad. Stevige fundamenten en trackrecords inzake digitale mediaplaning en performance marketing stonden reeds op conto van RCA.

Jasper Vanden Wyngaert (ex-Intracto, ex-Yappa) kent als tech lead de klappen van de zweep (en aarzelt niet om ’m zelf te gebruiken): “Waar RCA voorheen al straffe zaken deed in online development zonder meer, leggen we de lat nu een stuk hoger, met een geïntegreerd team van UX-specialisten, developers en digital experts. Qua oplossingen denken we op strategisch niveau mee met de klant en hebben we voor elke situatie een gepaste technische oplossing, zowel voor korte-termijn campagnepagina’s als complexe multisite-projecten.”

De Digital hub leverde de afgelopen maanden alvast sterk werk voor klanten als D’Ieteren, BDO, Betcenter, Greenpan en Domo Elektro.

v.l.n.r.: Elke, Jente, Jasper en Jurgen
v.l.n.r.: Elke, Jente, Jasper en Jurgen

Voor meer informatie
RCA I Wenche Janssens I account manager I wenche@rca.be I 0477 94 95 90
RCA I Tom Van den Bergh I CEO I tom@rca.be I 0496 636 066

Over RCA

Bringing bright people together.  

Wij zijn geen consultants of reclamebureau pur sang. We zijn beide. Een communicatiebureau waar agency en consultancy  samenkomen en elkaar versterken. Dat is de essentie van hoe we werken en wie we zijn. En wij, dat zijn meer dan 80 specialisten en een pak services: branding, advertising, social media, overheidscommunicatie, PR, online design, digital marketing, enzovoort. We doen al wat nodig is, zolang het juist is.

RCA
Koningin Astridlaan 38
3500 Hasselt