RCA creëert nieuwe verhalen in de Newsroom

RCA creëert nieuwe verhalen in de Newsroom

Exact een jaar geleden maakte RCA haar nieuw management en strategie wereldkundig. Dat 2020 er zo zou gaan uitzien, was zacht uitgedrukt een complete verrassing. Voor ons allemaal. Maar in alle coronacomplexiteit heeft RCA niet stilgezeten. Integendeel. De lancering van de Brandstudio was daar een goed voorbeeld van. Dat las u vorige week.

De laatste jaren verstevigde het bureau haar fullservice-aanbod, naar de breedte van nationale en internationale klanten, profit, social profit en overheid. Nichespecialisaties zaten reeds in het dna van het bureau, hence het team van consultants in crisis, strategie en performance marketing, om er maar enkele te noemen.

Het belang van goede verhalen, heldere communicatie en inzet van influencers op allerhande platformen: ook daar kon 2020 wel een boom over opzetten. RCA was al een referentie als het op pr- en crisiscommunicatie en social media expertises aankwam. De logische volgende stap was het bundelen van die expertises met haar knowhow in storytelling, reputatiemanagement en contentcreatie in een tweede expertcenter: de Newsroom.

Een expertcenter waarin senior consultants in corporate en consumer pr, sociale media en content sàmen met creatieven, marketeers, partners en bovenal klanten op zoek gaan naar nieuws en verhalen. Of ze carrement maken. 

Een expertcenter dat niet alleen verhalen maakt maar ze ook optimaal weet te verspreiden, vanuit jarenlange sterke relaties met journalisten en influencers, gekoppeld aan de expertise in paid en non-paid storytelling. Doorwinterde specialisten ter zake, zoals Jochem Goovaerts en Jan Van der Cruysse, zitten graag mee aan tafel. Aan diezelfde zaten ook Indeed, Cultuur en Sport Vlaanderen, Golf Vlaanderen, Mustela, Bridgestone, Brabantia, FWO en Whirlpool. Allemaal merken waarvoor we tig aan expertises inzetten om de juiste verhalen impactvol bij de juiste mensen te krijgen. 

Partner Bruno Leyssens: “ Uiteraard is ons vak in voortdurende evolutie. Wij waren de eersten om 10 jaar geleden sociale media te integreren in onze services. En vandaag verbreden we van nieuws naar content, van pers naar eigen media en influencers. Dat vraagt een blend van pr-metier én tactische innovatie en creatie.”
Foto vlnr: Jochem Goovaerts (senior consultant), Jan Van der Cruysse (senior consultant) en Bruno Leyssens (partner)
Foto vlnr: Jochem Goovaerts (senior consultant), Jan Van der Cruysse (senior consultant) en Bruno Leyssens (partner)

Voor meer informatie
RCA I Wenche Janssens I account manager I wenche@rca.be I 0477 94 95 90
RCA I Tom Van den Bergh I CEO I tom@rca.be I 0496 636 066

Over RCA

Bringing bright people together.  

Wij zijn geen consultants of reclamebureau pur sang. We zijn beide. Een communicatiebureau waar agency en consultancy  samenkomen en elkaar versterken. Dat is de essentie van hoe we werken en wie we zijn. En wij, dat zijn meer dan 80 specialisten en een pak services: branding, advertising, social media, overheidscommunicatie, PR, online design, digital marketing, enzovoort. We doen al wat nodig is, zolang het juist is.

RCA
Koningin Astridlaan 38
3500 Hasselt