Pitchwinst BelOrta bezorgt RCA krop in de keel

Vers van de fruitpers: BelOrta, de grootste coöperatieve groente- en fruitveiling van België en tevens Europees marktleider, vindt goede grond bij RCA.

Na een strategische en creatieve pitch (met Lucy, Kunstmaan/Accenture en True Agency), koos BelOrta voor RCA en haar doorgedreven 360°-graden aanpak. RCA gaat de uitdaging aan om van BelOrta hét referentiemerk te maken in het groenten- en fruituniversum. En dit voor heel verschillende doelgroepen. Een uitgekiende strategie en plezant concept zal door middel van verschillende campagnes en activaties in de markt gezet worden. RCA zal ieder kanaal en touchpoint uittekenen: van advertising en verpakkingen over het beheren van de sociale media tot het onderhouden van persrelaties.

Glenn Sebregts, divisiehoofd Marketing & Externe Communicatie:

"BelOrta is een organisatie van, voor en door onze + 1.000 producenten. Zij willen de consument elke dag opnieuw laten genieten van heerlijke, verbazend plezante momenten met onze meer dan 170 groente- en fruitsoorten. Een hele boterham dus! Eentje waar RCA meteen met volle goesting zijn tanden in gezet heeft. Met passie, gedrevenheid, hart en ziel gingen ze aan het werk met onze uitdaging. ​ Het resultaat is één verfrissend, creatief en strategisch sterk merkverhaal, dat doorheen alle touchpoints werd uitgediept."

Micha Appermans, client services director RCA:

“Onze aanpak heeft uiteraard stevige wortels in onze denk- en werkwijze. Het merkverhaal werd in de breedte en diepte uitgetekend, met verrassende inzichten en gedurfde keuzes. Het resultaat van een doorgedreven samenwerking tussen creatie en strategie, en onze drie expertcenters brandstudio, digital hub en newsroom. We werken al lang niet meer in een klassieke silostructuur, noch in aparte afdelingen. Als je alle expertises daadwerkelijk onder één dak hebt, die dan ook nog eens feilloos, versterkend en gedreven samenwerken, dan kan je een zeer geïntegreerd voorstel voorleggen. En dat werd duidelijk gesmaakt."

Bart Klerckx, creatief directeur RCA:

“BelOrta is een sterk merk, van hier. We gaan dit nog zinvoller, slimmer en vooral lekkerder op onze kaart zetten. We zijn ontzettend content dat we op korte én lange termijn heel plezante dingen kunnen doen. We make people do things is de kern van al ons werk. Dat kan je vooral als de goesting aan beide kanten even groot is. En we beloven plechtig dat flauwe woordgrapjes vanaf nu resoluut in de GFT-bak belanden.”

De eerste creaties zitten haast al in de oogstfase en worden dit voorjaar - de klassiekers komen eraan - aan de man en vrouw gebracht. Geheel in de geest van het merk, worden het ongetwijfeld verbazend plezante tijden.

Voor meer informatie
RCA I Wenche Janssens I account manager I wenche@rca.be I 0477 94 95 90
RCA I Tom Van den Bergh I CEO I tom@rca.be I 0496 63 60 66

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over RCA

Bringing bright people together.  

Wij zijn geen consultants of reclamebureau pur sang. We zijn beide. Een communicatiebureau waar agency en consultancy  samenkomen en elkaar versterken. Dat is de essentie van hoe we werken en wie we zijn. En wij, dat zijn meer dan 80 specialisten en een pak services: branding, advertising, social media, overheidscommunicatie, PR, online design, digital marketing, enzovoort. We doen al wat nodig is, zolang het juist is.

Neem contact op met

Koningin Astridlaan 38 3500 Hasselt

+32 11 590 590

rcapr@rca.be

www.rca.be